Wizyta na budowie tunelu pod Martwą Wisłą

Wizyta na budowie tunelu pod Martwą Wisłą (Gdańsk), czwartek 18.12.2014/ Gdańsk, godz. 15:00.

Zaproszenie dla Członków PSIG

Uwaga:

– Prosimy o potwierdzenie udziału i podanie nr rejestracyjnego samochodu do 16.12.2014 korzystając z adresu: psig@psig.com.pl

– Po potwierdzeniu uczestnictwa przekażemy Państwu dokładne miejsce spotkania (mapka dojazdu). Wizyta potrwa 1,5 godziny.

– Konieczne ciepła odzież i stosowne obuwie. Na miejscu zostaniemy zaopatrzeni w kaski i kamizele.

Nasza grupa zostanie przyjęta przez kierownictwo Gdańskich Inwestycji Komunalnych w sali konferencyjnej, gdzie przy kawie zapoznamy się z historią inwestycji, po czym przejdziemy przez teren budowy, m.in. zejdziemy na 20 m głębokości budowy, by przypatrzeć się projektowi i zapoznać z zastosowanymi metodami pracy. 

Budowa Tunelu pod Martwą Wisłą, to gigantyczne przedsięwzięcie ? jedyne tego rodzaju w Polsce. Dwu-tunelowy fragment Trasy Słowackiego o długości całkowitej 1,4 km będzie przebiegał pod Wisłą na głębokości w swym najniższym miejscu prawie 35 m. Każdy z tuneli będzie miał po dwa pasy ruchu. Połączony zostanie z drugim tunelem za pomocą siedmiu mini tuneli będących drogami ewakuacyjnymi. Tunel wykonany zostanie metodą drążoną, za pomocą maszyny wiercącej TBM (Tunnel Boring Machine). Tarcza wiercąca TBM (której średnica wynosi ponad 12 metrów) drąży dwie nitki tunelu (po jednej dla każdego kierunku ruchu). Specjalna maszyna do drążenia tunelu została wykonana w miejscowości Schwanau w Niemczech. Stamtąd, w częściach, drogą morską i lądową przetransportowana została do Gdańska. Jej największe elementy przypłynęły na  holenderskim statku Deo Volente w październiku 2012 roku.

Wyloty z tunelu zlokalizowane będą na wysokości  nabrzeży ? Dworzec Drzewny?  od strony Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i ?Dworzec Wiślany?  od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości  ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły. Budowa Trasy Słowackiego ? połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk (odcinek od w. Marynarki Polskiej do w. Ku Ujściu) jest współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko).

Archiwa