SAS – najlepsza europejska linia lotnicza?

Podczas konkursu zorganizowanego przez wydawcę z branży podróżniczej, Travel News, tysiąc dwustu przedstawicieli branży podróżniczej wybrało zwycięzców dorocznej nagrody Travel Award. SAS wygrał z British Airways, Lufthansą, Emirates i innymi.

Wielka Gala z okazji przyznania nagrody Travel Award w Sztokholmie okazała się ogromnym sukcesem dla borykającej się ostatnio z problemami Skandynawskich linii lotniczych SAS (Scandinavian Airlines System), będących liniami państwowymi Szwecji, Norwegii i Danii.

SAS został ogłoszony zwycięzcą w trzech kategoriach: Najlepsze Europejskie Linie Lotnicze, Najlepsze Międzykontynentalne Linie Lotnicze oraz Najlepszy Transport Krajowy. Wieczór 16 lutego sfinalizowało wręczenie Nagrody Menedżera Roku pracującej dla SASu Annelie Nässén .

Wśród innych nagród, Najlepszą wewnętrzną Siecią Hotelową uznano Clairon, Najlepszą Międzynarodową Siecią uznano Radisson Blu, a co ciekawe, nagrodę dla najlepszej zagranicznej informacji turystycznej przyznano Visit Denmark.

SAS ma uruchomić nową usługę non-stop pomiędzy Los Angeles i Sztokholmem w dniu 14 marca, a codzienne loty do Miami rozpoczną się jesienią 2016 roku.

Jednak dobra passa nie trwała długo, gdyż wczoraj, 22 lutego pracownicy SASu wyszli na ulice ogłaszając strajk z powodu niskich płac i warunków kontraktowych członków załogi. W dniu wczorajszym skutki strajku, tj. odwołane loty do i z lotniska Arlanda w Sztokholmie, Kalmarze oraz Visby w Szwecji a także dotyczące fińskich lotnisk Turku i Vaasa dotknęły 450 pasażerów, a w dniu dzisiejszym 850 pasażerów. Personel na tych trasach jest zatrudniony przez agencję rekrutacyjną Globalnej Agencji Pracodawców, a związek zawodowy pilotów szwedzkich SPF starał się zmusić ich do kontraktu od zeszłej jesieni. SAS niedawno groził zamknięciem „dużej liczby połączeń regionalnych” w krajach skandynawskich, jeśli związki nie zaakceptują warunków.

SAS, który jest własnością państw Szwecji, Danii i Norwegii w ciągu ostatnich lat zmagał się z rosnącą konkurencją ze strony tanich linii lotniczych, takich, jak Ryanair i Norwegian, trzecim co do wielkości tanim przewoźnikiem w Europie.

Mimo wszystko SAS we wrześniu ogłosił zyski, które były o 30% wyższe niż w lecie 2014 roku, ogłaszając, że firma nie obchodziła lepszego lipca od dekady.

 

nordstjernan.com

thelocal.se

Archiwa