Milionowy zysk Volvo PV

Volvo Personvagnar wykazało zysk operacyjny w wysokości 1 210 miliona koron w pierwszej połowie b.r. W tym samym okresie w roku ubiegłym, szwedzki koncern, należący do Geely Automobile odnotował stratę rzędu 577 milionów. ?Ten rok może być najlepszym rokiem wszechczasów? ? uważa H?kan Samuelsson, prezes Volvo Cars.

Poprawa była możliwa dzięki silnemu popytowi na kluczowych rynkach, t.j. Chiny, Szwecja czy Europa Zachodnia ? wynika ze sprawozdania okresowego Volvo PV. Liczba sprzedanych samochodów zwiększyła o 9,5 proc. w ujęciu rok do roku. Obroty przedsiębiorstwa zwiększyły się z 56 364 milionów koron w pierwszej połowie 2013 roku do 64 785 milionów w tym samym okresie 2014 r.

Znakomite wyniki finansowe firmy będą oznaczały większą stabilność dla pracowników. Samuelsson uważa także, że utrzymująca się dobra koniunktura może pozwolić nawet na utworzenia nowych miejsc pracy.

Kilka lat temu najważniejszym rynkiem zbytu dla Volvo były Stany Zjednczone. Obecnie również zajmują one silną pozycję, jednak wyraźnym numerem jeden są Chiny. Przedsiębiorstwo planuje największe inwestycje w obu tych państwach. ? Wymagania klientów, jeśli chodzi o samochody są podobne w Chinach i USA ? uważa prezes Samuelsson.

Volvo stoi aktualnie przed nowym, wielkim wyzwaniem ? w najbliższy wtorek zostanie zaprezentowany premierowy model samochodu sportowo-użytkowego XC90, powstały pod patronatem Zhejiang Geely Holding. Ma być on zwiastunem całkowicie odmienionej gamy modeli, dostosowanym do wyższego segmentu rynku.

Nowe samochody mają wyrażać przywiązanie do skandynawskiego podejścia do środowiska oraz kłaść nacisk na bezpieczeństwo. Mając to być także szykowne samochody, które zyskają uznanie zamożnych chińskich klientów i odwiodą ich od kupowania BMW, Mercedesów czy Audi ? pisze Rzeczpospolita.

XC90 ma detektory zapobiegające zderzeniu, które będą hamować pojazd na niebezpiecznych zakrętach, a czterocylindrowy silnik jest najlepszy w sektorze pod względem mocy i emisji spalin.

To skandynawskie wzornictwo, bez przeładowań – stwierdził szef marketingu Volvo, Alain Visser. – XC90 jest sygnałem, że mamy do czynienia z marką premium. To też sygnał, że inne modele będą szły w tym kierunku.

 

Źródła: www.affarsvarlden.se, www.ekonomia.rp.pl

Archiwa