IKEA: premie i benefity dla pracowników

Szwedzki gigant meblowy postanowił, że jego pracownicy w Stanach Zjednoczonych będą mieli prawo do 4 miesięcy płatnego urlopu po urodzeniu dziecka.

Lars Petersson, szef amerykańskiego oddziału sieci IKEA, uważa, ze pracownicy, którzy mają czas na cieszenie się rodzina i domem są lepszymi i bardziej oddanymi pracownikami.

Od 1 styczna 2017 roku wszyscy pracownicy IKEA w USA – od managerów do szeregowych pracowników sklepu – będą mogli wykorzystać specjalny urlop rodzicielski. Urlop będzie pełnopłatny. Z programu skorzystają również pracownicy godzinowi. Amerykańskie media podkreślają, że szwedzki koncern jest jedną z niewielu firm, która oferuje podobne benefity nie tylko etatowcom.

Urlop będą mogły wziąć wszystkie osoby, bez względu na liczbę przepracowanych godzin. Pracownicy z przynajmniej rocznym stażem pracy otrzymają pełne wynagrodzenie za pierwsze sześć tygodni urlopu i połowę podstawy za kolejnych sześć.

Nowe zasady są dostępne zarówno dla matek, jak i ojców.

To wciąż niewiele w porównaniu z wolnymi i pełnopłatnymi 68 tygodniami, które otrzymują matki i ojcowie w Szwecji, gdzie rząd dotuje udzielane świadczenia – pisze huffingtonpost.com

 W IKEA w USA pracuje niemal 14  tys. osób.
Źródło: http://www.rp.pl/Biznes/312069954-IKEA-premie-i-benefity-dla-pracownikow.html#ap-1

Archiwa