Sprzedaż żywności i napojów w 2014 roku w Szwecji wyniosła 249 miliardów SEK. Oznacza to wzrost o około 8 mld SEK w porównani do roku 2013. Produkty organiczne stanowiły 6 procent całej sprzedaży żywności i napojów bezalkoholowych w 2014 r.
Udział towarów ekologicznych w odniesieniu do całej sprzedaży żywności i napojów bezalkoholowych wzrósł o 1,7 punktu procentowego w porównaniu z 2013 rokiem. Sprzedaż owoców była większa od sprzedaży ryb, jako grupa produktów o najwyższej skali sprzedaży organicznej. Sprzedaż organiczna stanowiła 13,3 procent całkowitej wartości sprzedaży owoców natomiast ryb 13,1 procent.
Całkowity wzrost sprzedaży żywności i napojów o 8 mld SEK oznacza wzrost o 3,3 procent, co spowodował wzrost sprzedaży o 2,7 procent wraz ze wzrostem cen o 0,5 procenta. Sprzedaż słodyczy wzrosła najbardziej ze wszystkich grup żywności i napojów bezalkoholowych w 2014 roku. Łączna wartość z ich sprzedaży wyniosła 26 mld SEK, co oznacza wzrost o 4,9 procent w porównaniu z rokiem 2013.
Jeśli chodzi o napoje alkoholowe w latach 2013 i 2014, piwo miało największy wzrost sprzedaży, na poziomie 7,9 proc. Sprzedaż piwa o maksymalnej zawartości alkoholu 3,5 procent wzrosła w większym stopniu niż piwa o wyższej zawartości alkoholu. Sprzedaż obu grup piwa wzrosła odpowiednio o 16,4 i 5,4 procent.
scb.se