Światowy producent samochodów Volvo rozpoczyna nowy z rekordem sprzedaży, i to już czwarty rok z rzędu. W ubiegłym roku firma sprzedała ponad 570 000 samochodów, co oznacza wzrost o siedem procent. “Jesteśmy bardzo zadowoleni z kolejnego roku rekordowej sprzedaży”, mówi rzeczniczka Christina Zander do Ekot.
Co więcej, sprzedaż Volvo odznacza się na największym rynku motoryzacyjnym na świecie – w Chinach, gdzie sprzedaż wzrosła gwałtownie i o nieco ponad 25 procent.
Natomiast sytuacja na rynku amerykańskim nie przedstawia się aż tak pozytywnie – w USA sprzedaż spadła nieznacznie o jeden procent. W związku z tym Volvo nie odnotowało wzrostu liczby sprzedanych samochodów. Ale Volvo nie martwi się o przyszłość w Stanach Zjednoczonych. Firma skupia się teraz na wielomiliardowych inwestycjach w USA. “Wierzymy w Amerykę jako rynek, dlatego inwestujemy w budowę fabryki w Południowej Karolinie.” – powiedział Zander.
W ciągu roku Volvo zwiększyło produkcję dzięki rosnącej sprzedaży i stworzyło kilkaset nowych miejsc pracy w Szwecji. “Zwiększony popyt oznacza oczywiście, że musimy zwiększyć produkcję i wymaga to nowych miejsc pracy”.
Celem Volvo jest sprzedaż 800 000 samochodów rocznie do 2020 r.
źródło grafiki: volvo.pl