W związku z wykupem większości udziałów Scanii przez Volkswagena następuje restrukturyzacja firmy. Szwedzki koncern samochodów ciężarowych i autobusów planuje zwolnić 250 osób, z czego 200 pracujących w Polsce, a 50 pracujących w Szwecji. Działania te zostały uzgodnione na drodze negocjacji ze związkami zawodowymi i wynikają z konieczności utrzymywania rentowności przedsiębiorstwa. W ten sposób Scania ma zaoszczędzić około 70 milionów koron rocznie.
Wiceprezes Scania Buses & Coaches Klas Dahlberg powiedział, że firma ma nadwyżkę kosztów, dlatego muszą zostać podjęte szeroko zakrojone działania, aby dopasować strukturę przemysłową firmy do panujących warunków rynkowych.
Większość cięć przeprowadzonych zostanie w fabryce w Słupsku. – Jest to jedyna droga, aby długofalowo zabezpieczyć nasza rolę jako dostawcy autobusów, podkreśla Dahlberg.
-To niełatwa decyzja, ale niestety jest konieczna, aby fabryka w Słupsku przetrwała w dłuższym okresie czasu ? stwierdził w komunikacie prezes Scania Production Słupsk Peter Björk.
Scania zaczęła produkcję w Polsce w 1992 roku, podpisując umowę joint ? venture ze słupskim zakładem Kapena, naprawiającym autobusy. Wkrótce zorganizowano spółkę i zmieniono profil działania zakładu. Istotnym plusem firmy była lokalizacja na północy kraju i bliskość portów bałtyckich.
Źródła: www.svt.se, di.se