Wczoraj wieczorem, po raz pierwszy od dwudziestu lat, szwedzki producent samochodów Scania zaprezentował nowy model samochodu ciężarowego. Efektowna prezentacja odbyła się w Grand Palais w Paryżu.
Nowe modele ciężarówek były bardzo długo testowane i do tej pory firma niechętnie wypowiadała się na ten temat. Jednak w komunikacie prasowym dotyczącym ostatniej prezentacji przedstawiciele Scanii wyjawili, w jaki sposób nowe samochody mają stać się konkurencją dla tych obecnie będących w użyciu. Nowoczesne energooszczędne technologie, digitalizacja i kompleksowe podejście do transportu to tylko kilka z wymienionych czynników.
Według informacji podanych we wtorek przez firmę jest to największa inwestycja w historii firmy, której koszty to około 20 miliardów dolarów. Pozostaje pytanie, czy to wystarczy by wyciągnąć spółkę z kryzysu, w którym znajduje się ona obecnie. Według najnowszego raportu kwartalnego, spółka poniosła stratę operacyjną o wartości 947 milionów euro.
Źródło: Svenska Dagbladet