Rośnie sprzedaż szwedzkiej sieci H&M

Szwedzki koncern odzieżowy H&M opublikował dziś raport półroczny za rok 2014, którego wyniki okazały się pozytywnym zaskoczeniem. Odnotowano większy zysk ze sprzedaży niż przewidywali analitycy. Powodem sukcesu okazały się nowe sklepy internetowe, otwarte w ubiegłym roku.

Zysk w drugim kwartale b.r. przed opodatkowaniem wyniósł 7 643 miliona koron, natomiast rok wcześniej była to kwota w wysokości 6 125 miliona koron. Badania Agencji Reutera prognozowały z kolei, że zysk H&M będzie kształtował się na nieco niższym poziomie 7 550 miliona koron.

– Drugi kwartał był dla nas dobry, nastąpił silny wzrost sprzedaży i zysków, zwiększyły się nasze udziały w rynku. Pozytywny odbiór naszych kolekcji oraz intensywna ekspansja wygenerowała wzrost sprzedaży o 20 proc. ? napisał w raporcie prezes Karl-Johan Persson. Zysk z działalności operacyjnej zwiększył się natomiast o 26 proc.

– Widoczne jest, że nasze długoterminowe inwestycje, t.j. & Other Stories oraz sklepy internetowe w USA i Francji zaczynają generować przychody ? uważa Persson.

Nowe sklepy H&M zostaną otwarte w 2014 roku w Indiach i na Filipinach, w przyszłym roku koncern rozwinie także sieć sklepów internetowych w 8-10 nowych krajach.

 

www.dn.se, www.about.hm.com

Archiwa