Sieć odzieżowa Hennes & Mauritz raportuje mniejsze zyski niż przewidywali analitycy. Przed opodatkowaniem przychody za okres grudzień-luty wyniosły 3,5 miliarda koron. W porównaniu z wynikami z zeszłego roku, nastąpił wzrost o 8 procent. Mimo wszystko, jest to wynik o 0,3 miliarda mniejszy niż szacowała Agencja Reutera. Akcje firmy na giełdzie w Sztokholmie spadają o 3,3 %.
Prezes Karl Johan Persson zaznacza jednak, że przyczyną niespełnionych oczekiwań są obszerne, długoterminowe inwestycje, między innymi w branży IT i online. H&M lokuje ostatnio pieniądze w sprzedaż internetową. 13. marca powstały nowe e-sklepy we Francji, co zostało bardzo pozytywnie odebrane przez klientów. Firma planuje uruchomić e-handel w Hiszpanii i we Włoszech jesienią 2014 roku. Potem sklepy internetowe mają pojawić się również w Chinach.
Pierwszy sklep H&M został otworzony w Väster?s w Szwecji w 1947 roku. Aktualnie Hennes & Mauritz posiada ponad trzy tysiące sklepów firmowych w 53 krajach i zatrudnia 16 tysięcy osób. Szwedzki koncern odzieżowy jest drugą największą siecią odzieżową w Europie, tuż po marce ZARA.
Zarząd firmy zapowiedział, że w tym roku powstanie 375 nowych sklepów, z czego pierwsze zostaną otwarte w Australii, Indiach i na Filipinach. W kolejnych latach firma wejdzie na rynek peruwiański i południowoafrykański.
Sprzedaż H&M Polska wyniosła 895 milionów SEK w czwartym kwartale 2013 roku.
Więcej na stronach: www.about.hm.com, www.dn.se