Szwedzka firma odzieżowa Hennes i Mauritz (H&M) poinformowała w czwartek 28 stycznia, że zysk netto dalej wzrastał w zeszłym roku i ogłosiła plany ekspansji na trzech nowych rynkach oraz poszerzenie oferty online.
Firma ogłosiła, że zysk netto w 2015 roku wzrósł i 4% do 20.9 mld koron szwedzkich (2,3 mld euro), chociaż łagodna jesień w Europie spowodowała spadek w obrotach w czwartym kwartale o 11%.
W 2015 r. liczba sklepów sieci H&M powiększyła się o 413 (w 2014 r. 379). O dziesięć wzrosła też liczba nowych rynków internetowych. Teraz jest ich 23. Na koniec roku obrotowego sieć ta liczyła łącznie 3 924 salonów na 61 rynkach.
W 2016 firma planuje otwarcie ponad 400 nowych sklepów głównie na rynkach, gdzie grupa jest już obecna.
Grupa chwali się dobrym przyjęciem przez rynek nowo otwartych sklepów w Indiach, New Delhi oraz RPA. Nowymi krajami dla H&M mają być Nowa Zelandia, Cypr i Portoryko. Docelowo ubrania firmy będzie można kupić przez internet, we wszystkich 88 krajach, w których jest obecna. W 2016 roku nowymi państwami z dostępem do oferty internetowej H&M mają być Irlandia, Japonia, Grecja, Chorwacja, Estonia, Łotwa, Litwa i Luxemburg.
W kolejnym roku H&M zamierza zainwestować 600 mln koron szwedzkich, czyli około 70 mln dolarów, w nowe linie produktów m.in. kosmetyki czy ubrania sportowe.
sverigesradio.se
about.hm.com