Terminal Kontenerowy DCT Gdańsk otrzymał kredyt w wysokości 290 milionów euro na budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża i refinansowanie zobowiązań. Pieniądze zapewni grupa banków komercyjnych. Zamknięcie procesu finansowania połączone jest z ogłoszeniem nowego generalnego wykonawcy inwestycji – NV Besix SA.
Drugie nabrzeże w DCT Gdańsk przyjmie pierwsze statki pod koniec 2016 roku. Budowa jest odpowiedzią na rosnący popyt na obsługę głębokowodnych statków oceanicznych w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej. Nowe nabrzeże będzie miało 650 m długości i zwiększy zdolność przeładunkową terminalu dwukrotnie. Nowe nabrzeże będzie wyposażone w 5 suwnic STS oraz dodatkowy sprzęt przeładunkowy zdolny do obsługi statków o pojemności przekraczającej 18000 TEU*.
– Zbliżamy się do ukończenia wstępnej fazy projektu, która bezpośrednio poprzedza rozpoczęcie prac budowlanych ? mówi Maciek Kwiatkowski, Prezes Zarządu DCT Gdańsk. ? Jesteśmy dumni, że DCT jest liderem wprowadzającym innowacyjne rozwiązania do modelu logistycznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej ? dodaje.
DCT jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal obsługuje polski import, eksport, tranzyt oraz tranzyt morski. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę realizowanym przez polski rząd i miasto Gdańsk, terminal DCT jest bardzo dobrze połączony z miejscami zlokalizowanymi w głębi lądu oraz jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.
* TEU to pojemność standardowego kontenera